728x90 AdSpace

  • Latest News

    Monday 23 December 2013

    Bermula...berakhir...aku di sini.....


    Inilah detik terakhir ku di SMKB 23.12.2013


    Hari ini  ...... 23 Disember 2013 adalah hari terakhir aku melaksanakan tugasku di SMK Belara.... masih terbayang di ruang mata ini 23 tahun yang lalu....pada 2 Januari 1990..aku melangkah kakiku di ruang pejabat SMK Belara...di usiaku 32 tahun !!!!....cepatnya masa  berlalu...rupa2nya sudah 23 tahun aku mengabadikan diriku ...menjalankan tugas semampu mungkin!!!! Inilah aku...pahit manis selama di SMKB..terlalu banyak yg aku rasakan.....namun aku buangkan segala kenangan pahit...kenangan sedih... hanya aku ingin abadikan dilipatan memoriku hanya kenangan manis...kenangan bahagia.....

    Esok....aku akan mulakan tugasku di tempat baru..... Ya Allah  permudahkan segala urusanku..... berikan aku kekuatan...keyakinan untukku laksanakan tugasku dengan sempurna!!!..... berikan aku ruang-ruang yang luas untuk ku jadi seorang penjawat awam yang yg melakukan kerja kerana Allah Taala.... dalam mencari rezeki yang halal.... bimbinglah aku Ya Allah.......






















    Inilah tempat kerjaku yang baru....bermula 24 Disember 2014 ...aku sudah menjadi warga sekolah kecil yang indah ini.... setiap hari .....setiap pagi yang hening aku mendengar suara-suara kecil yang manja dan halus... mengucapkan "Asalamualaikum...." bila bersua denganku walau dimana pun....cukup patuh dan menghormati org2 yg lebih dewasa.....bila ku renungi dan tersenyum pada wajah2 kecil...dihatiku berbisik... Ya Allah rahmatilah anak2 yg comel ini.....berilah kejayaan dunia akhirat dalam kehidupannya...aminnn


    Permadangan yang cantik dan bersih dikeliling bangunan sekolah yang terpencil ini


    indahnya pohon yg menjadi penghuni burung-burung yg berterbangan ini....




    Ucapan dari seorang sahabat yang bernama Imah Ismail....terima kasih !!!! Doakan semoga k.ayu boleh lalui semua ujian dan cabaran yang bakal mendatang..... ditempat kerja baru ini !!!!Terima Kasih sahabatku.........
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Bermula...berakhir...aku di sini..... Rating: 5 Reviewed By: Unknown
    Scroll to Top