728x90 AdSpace

  • Latest News

    Thursday 24 April 2014

    Sweet Holiday.....TOKYO JAPAN

    23 April 2014  Asalamualaikum......lama aku tidak update blogku ini !!! mungkin kesuntukan masa yang kadang2 amat sedikit waktu untuk ku habiskan diruang ini......biasanya bila pulang dari tempat kerja..aku akan rehatkan diri..tersandar disofa ataupun terus lelapkan mata dalam kedinginan acoun. dikamarku....... sebenarnya banyak hendakku paparkan disini.....banyaknya peristiwa yang telahku lalui dalam sebulan dua ini.............


    antaranya...............

    22 March hingga 27 March 2014...ini lah holiday ku yang terindah...melancong ke Tokyo, JAPAN bersama-sama suamiku..... jom kita saksikan detik2 indah aku disana...........




    Perjalanan kami dibawa oleh seorang pemandu pelancung warga Japan yang bernama COCO... sangat lucu orang nya!! kami semua terhibur dengan celotehnya yg berbahasa Inggeris yg begitu lancar... suasana udara di bandar Tokyo amat nyaman dan sejuk....wahhh sgt2 indah bandaraya yg amat bersih itu...sukar untuk kami melihat secebis sampah dimana-mana ....baik dipasar ataupun di Pasaraya yg terkemuka !!!! semuanya bersih dan teratur.............aku dan suami sempat bergambar disuatu tempat yg bersejarah ini di Tokyo.


      Merenungi keindahan sakura

    Inilah sakura pink yg sangat cantik....
    Andainya aku berkesempatan lagi......
    Inginku bawa anak-anakku ke Negara
    ini...Negara Matahari Terbit.....

     

    Di Tepi Tasik Di Taman Sakura

    Di sini aku terpegun dengan keindahan sakura yang memutih dimana-mana.... dengan sakura berguguran ditiup angin yang sejuk....aku rasa amat bertuah dapat menikmati keindahan ciptaan Allah ini.......aku abadikan gambar bersama suami ditepi tasik ini.....

     





                                                                    

    Di Kaki gunung Fujiyama yg dipenuhi dengan salji

     Ini adalah kali pertama dalam hidupku...aku menyentuh salji yang sebenar-benarnya... pernah juga akau menyentuh salji sebelum ini...tapi hanya salji buatan di Taman Bukit Cerakah di Shah Alam.  Salji yang memutih dan lembut ini amat sejuk.....aku gembira dapat merasai sendiri kesejukannya itu....ini lah foto yang aku abadikan di Kaki Gunung Fujiyama  Japan.



    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Sweet Holiday.....TOKYO JAPAN Rating: 5 Reviewed By: Unknown
    Scroll to Top