728x90 AdSpace

  • Latest News

    Sunday 11 May 2014

    Ucapan Anak-anak di Hari Ibu 11 Mei 2014...






    Setiap tahun....Hari Ibu akan muncul!!! walau apa pun orang andaian orang lain....di hatiku hanya satu...Aku tetap mengharapkan ucapan...luahan rasa...dari anak-anakku....anak yang ku kandung dalam rahimku selama 9 bulan dan ku besarkan di dunia ini dengan susah payah ku...dengan penat lelahku yang tidak tergambar untukku paparkan disini......dalam mengejar masa... mendidik...membelai...menyempurnakan segala keperluan anak-anak.... tambah2 masaku yang terpaksa dibahagi pada urusan kerja dan urusan rumah......bila direnung atau dikenang masa-masa lampau..... aku rasa aku ibarat robot yang tidak kenal erti penat dan lelah..... kehulu ke hilir...bagi menyempurnakan segalanya !!!... inginkan anak2 pandai....bijak... sihat...dan menjadi orang2 yang berguna dan berilmu dunia dan akhirat .....

    Kini anak-anakku sudah besar....ada yang sudah berumah tangga...ada family sendiri, sudah bekerja....dan ada masih lagi belajar ......cepatnya masa berlalu...sepantas kilat !!!!....aku pun sudah berusia !!!!

    Apa yang diharapkan oleh seorang 'Ibu' ????....hanyalah keperihatinan.... inginku lihat....ingin ku dengar... ingin ku rasakan .... segala pengorbananku terasa dihargaiiii.....

    Hari ini...HARI IBU.... mungkin sukar untukku hari-hari mendengar suara anak-anaku...." saya sayang umi..."...dan aku tidak mengharapkan ucapan ini selalu diucapkan..... Syukur aku pada Alllah.... dalam setahun ada satu hari yang dipanggil HARI IBU....hari yang aku rasakan bukan aku sahaja mengharap... ucapan kasih...sayang...dari mulut anak ...tapi semua hati ibu mengharapkan nya...percaya lahhhhh.... Ibu mana tidak mahu mendengar ucapan 'kasih' itu.... tidak ada di dunia ini ibu yang tidak tersentuh...jika anak-anak ucapakan.....' saya sayang ibu...emak...umi.....mama...mami... '...malah ibu akan menangis gembira bila anak-anak mengatakan begitu........

    Hari ini....aku menerima ucapan ini:

    Dari anak sulungku........... tiada apa2 ucapan....aku tidak tahu apakah ia tahu hari ini HARI IBU.... Namun hatiku berkata....mungkin ini sifatnya...tidak suka meluahkan rasa kasih sayang ....mungkin dihatinya ada rasa kasih itu pada diri ini yang bergelar 'Ibu'...aku redha....inilah anaku pertama ku....

    Dari anak keduaku.... "Selamat Hari Ibu Hj. che zalani...smoga diberkati Nya dan dimurahkan rezeki...I love U" .... ucapan yang dihantar melalui wassups....selepas ini...kembali call...dan ucapkan..."selamat Hari Ibu Umi"..... Alhamdulillah masih mengingati...... walaupun bukan secara realiti....face to face..... aku reaha....

    Dari anak ketigaku.....anakku ini lain sikit...cukup perihatin pada hari-hari bersejarah dalam hidup....Sehari sebelum sehari HARI IBU....ia telah menghadiahkan sepasang kasut untuk ku...SCHOLL..... terima kasih  aku amat menghargainya.... walaupun ia tahu aku blh membelinya sendiri...namun ingatan di Hari Ibu ini...amat2 aku hargai.....seharian aku menunggu ucapanya padaku di hari ini....namun hingga waktu petang baru ia memelukku dan berkata...." Selamat Hari Ibu Umi.....".....aku terharu walaupun lambat...tapi telingaku masih mendengar ucapan itu.........

    Dari anak keempatku.....Nun Jauh dirantau orang...namun ialah anak yg pertama mengucapkan kata-kata di Hari Ibu tahun ini.... sehari sebelum....aku menerima kata-kata ini dari wassups..."Slmt Hari ibu umi...hihi... Sori this year just a simple way to saint it.. in just kinda busy w8 the  exam n other thing..hihi ..umi adelah main  heroin ku..tq for taking care of me..when i started to breath..until now..u make a lot of sacrifes that i cannot pay w8 money..but i will make u pround as a gift for u...My lovely mother...... "  TQ anakku....aku amat tersedu dalam kerinduan ini..... menitis air mata ini....ini lah anak bungsu ku...putera yang menjadi kebanggaan kami sekeluarga.....

    Ini lah luahan rasa......tapi percaya lah...dari hati yang tulus...hati yang sekeping ini....hati insan yang anak2 ku panggil UMI ini....kasih...sayang..cinta....ku adalah sama...tiada berbelah bagi....umi sayang sama saja anak2 umi....tidak kira yang mampu memberi perhatian...ataupun tidak.......kerana anak2 umi semuanya datang dari dalam rahim umi......hanya Allah saja yang tahu......betapa umi sayang kamu semua....... TQ.....


    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Ucapan Anak-anak di Hari Ibu 11 Mei 2014... Rating: 5 Reviewed By: Unknown
    Scroll to Top